i hope this finds you well

Sabine Pendry
vr 14 mrt ’25 en za 15 mrt ’25
Een ballad. Een roep in de leegte en een verwoede poging de juiste woorden te vinden.
vr 14 mrt ’25
en
za 15 mrt ’25

Een jonge vrouw zit in een vreemde kamer en tikt een brief aan een naamloze ontvanger. Haar woorden schieten over het scherm, haar stem zweeft in een lege ruimte. Ze zingt hardop wat ze niet kan typen en typt wat ze niet kan zingen, altijd zoekend naar de juiste invalshoek. Wat ontstaat is een roep in de leegte, een poging de juiste snaar te raken, een worsteling met woorden.

Dit muziektheaterstuk is een vervolg op een correspondentie tussen een aanwezig en een afwezig lichaam. Het verlangen om over grote afstanden te kunnen zenden, wordt een daad van wilskracht, een door adrenaline gevoed spel, dat de grens doet vervagen tussen wat echt is en wat verzonnen.

i hope this finds you well maakt gebruik van stem, muziek en geschreven tekst om te graven in verlies, (zelf)bedrog en hoe ver we bereid zijn te gaan voor zingeving wanneer we worden geconfronteerd met afwezigheid.

Eerder was i hope this finds you well tijdens Amsterdam Fringe 2024 te zien. 

  • Duur: 50 min. 

Credits

muziekcompositie, lyrics, tekst, concept, regie en performance Sabine Pendry muziekontwerp, live electronics en co-compositie Arieh Chrem dramaturgie Ari Teperberg lichtontwerp, scenografie Erik van de Wijdeven

In de pers

"Wanhopig zoekt ze contact, maar met wie en hoe doe je dat? Pendry heeft onze digitale wereld moedig in een poëtisch probeersel van vijftig minuten gegoten." Het Parool 

Over de maker

Sabine Pendry is een Amerikaanse performer, theatermaker, vocalist en geluidskunstenaar werkzaam in Amsterdam. Ze behaalde een Masterdiploma Fine Arts van de re:Master Opera aan het Sandberg Instituut in 2024, na haar studie Classical Voice aan de Fontys Academie onder Margriet van Reisen. Ze beweegt zich tussen performance voor theater en film, (toneel)schrijven, zang en compositie in.

Sabine maakt graag gebruik van de intimiteit van een zangstem, de poëzie van taal en strakke podiumbeelden, om vreemde en meeslepende werelden te creëren. Ze is geïnteresseerd in subjectieve, innerlijke en poëtische vormen van werkelijkheid, en gebruikt fictie als middel om humor en betekenis te zoeken in thema’s als het unheimische, rouw, het existentiële en het absurde. Haar stukken gaan vaak over en worden geboren uit vormen van overdaad, ze rekken de betekenis van woorden op tot het overkill is en hilarisch wordt. Ze voelt zich vooral aangetrokken tot personages die ondanks alles willen wat ze niet kunnen krijgen.

In Sabine’s muziek staan stem en electronische composities centraal. Ze haalt haar inspiratie uit o.a. folkmelodieën, chants en experimentele technieken maar put ook uit traditionele opera en andere vormen van muziektheater. De menselijke stem doet daarbij vaak dienst als een diep persoonlijke, maar vluchtige extensie van het lichaam.