© Valentine Vos

After Us

Davy Pieters / Theater Rotterdam
di 10 dec ’24 - do 12 dec ’24
"‘After Us’ is een spannende en wonderschone exploratie van wat het betekent om wél te bestaan."  ★★★★ NRC
di 10 dec ’24
-
do 12 dec ’24

In deze intieme en poëtische voorstelling over verdwijnen zoekt een jonge vrouw naar houvast binnen de tijdelijkheid van het leven en haar omgeving.

De voorstelling spoelt als een film door de tijd, langs indringende herinneringen en grote gebeurtenissen. We nemen afscheid van natuurverschijnselen, van sneeuw en vriezen, we verliezen land en leefruimte aan het stijgende water.

After Us is het slotdeel van Pieters’ sciencefictionvierluik over opgroeien in een toekomstige wereld. Voor deze voorstelling werkt ze onder meer samen met een air artist, die het ultiem tijdelijke op het podium brengt: een almaar veranderlijke wolk.

Credits

concept, regie en scenografie Davy Pieters spel QiQi van Boheemen muziek en geluidsontwerp Amber Docters van Leeuwen lichtontwerp Varja Klosse kostuumontwerp Kasia Mielczarek dramaturgie Aukje Verhoog scenografie assistentie Wael Qadriyeh productie Ibtisam Boucheloukh techniek Peter Leeuwenburgh (technisch producent), Sidney van Geest, Marvin van den Berg, Thijs van den Bergh educatie Anne Sollie, Senna Pauli marketing Leonie Dijkstra

In de pers


"‘After Us’ is een spannende en wonderschone exploratie van wat het betekent om wél te bestaan."  ★★★★ NRC

"‘After Us’ in Frascati: visueel pareltje schetst naargeestig toekomstperspectief over het einde van de wereld." Het Parool

"De beeldende, fysieke en filmische stijl waarmee Davy Pieters naam heeft gemaakt, is in After Us terug gebracht tot een minimalistische theatertaal die zich laat lezen als een gedicht. De maakster brengt het einde der tijden benauwend dichtbij." Theaterkrant

"‘After Us’, de nieuwste voorstelling van Davy Pieters en afsluiter van haar vierluik, gaat over verdwijnen." de Volkskrant

Over de makers

Davy Pieters staat bekend om haar krachtige beeldende, fysieke en filmische stijl waarin performance, scenografie en soundscape elkaar voortdurend versterken. Ze zoekt in haar werk naar menselijke hoop, veerkracht en naar hoe we ons meer kunnen verbinden met de mensen om ons heen en de wereld waarin we leven. Na CRISPR (2022), Not All Is Lost (2023) en HEAT (2024) is After Us  is het slotdeel van Pieters’ sciencefiction vierluik over opgroeien in een toekomstige wereld.   

Theater Rotterdam maakt theater, toont theater, en geeft nieuwe makers de ruimte om zich te ontwikkelen. Bij ons komen diverse stemmen, perspectieven, theatervormen en talen samen. Wij omarmen meerstemmigheid, en (laten) zien hoe onze verschillen elkaar wederzijds beïnvloeden en verrijken. Theater Rotterdam staat voor non-conformistisch, vaak interdisciplinair theater, waarin de huidige tijd voelbaar is. Met een brede community van makers, proberen we steeds opnieuw antwoord te geven op de vraag wat theater kan zijn in de wereld van nu en hoe we ons publiek daarbij kunnen betrekken.