BOW A STUDY
-
vr 23 feb ’2420:00NL PremièreFrascati, AmsterdamFrascati 4
-
za 24 feb ’2420:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
Credits
concept, onderzoek, choreografie Wojciech Grudziński performance, co-reatie Wojciech Grudziński, Katarzyna Szugajew, Olga Tamara Briks, Billy Morgan/Barnaby Savage artistieke samenwerking/dramaturgische ondersteuning Klaudia Hartung-Wójciak, Szymon Adamczak tekst Wojciech Grudziński, Klaudia Hartung-Wójciak, Szymon Adamczak productionele dramaturgie & feedback Szymon Adamczak kostuums Marta Szypulska music Wojtek Blecharz tutor Miguel Angel Melgares advies Marta Keil
Met dank aan Joanna Ostrowska, Emilia Cholewicka, Ewa Dziarnowska, Piotr Urbaniec and Bartosz Grędysa gemaakt in context van DAS Theatre, DAS Graduate School met steun van the European Festivals Fund for Emerging Artists (EFFEA), the Visegrad Artist Residency Program for Performing Arts (VARP-PA), the Capital City of Warsaw
Over de maker
Wojciech Grudziński (1991) is een Poolse kunstenaar, choreograaf en danser, gevestigd in Amsterdam. Hij onderzoekt grensgebieden en interdisciplinaire ruimtes, queerness en het omarmen van diversiteit. In zijn werk onderzoekt hij onder andere de machtsdynamiek die (impliciet en expliciet) aanwezig is in theater en dans. Wojciech studeerde dans aan de Balletopleiding in Warschau en CODARTS in Rotterdam en deed zijn masteropleiding aan DAS Theater (2021-2023).
Als performer werkte Wojciech samen met onder andere Dries Verhoeven, Ben J. Riepe, Marta Ziółek, Maria Magdalena Kozłowska en Ula Sickle. Als choreograaf maakte hij de voorstellingen: PAX, POPULUXE, RODOS, DANCE MOM en BOW A STUDY. Wojciech’s werk is internationaal ondersteund door onder andere Movement Research Study Visit van Judson Church in New York, Art Stations Foundation van Grażyna Kulczyk, Komuna in Warschau, NOWY Teatr, Visegrad Artist Residency Program, ICK-Artist Space, Tanzrecherche NRW en CN D - Centre national de la danse.
In de pers
"Speels, barok en weird onderzoek naar buigen [...] van deze maker willen we meer zien." Theaterkrant