Sense
-
wo 14 jun ’2319:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
-
wo 14 jun ’2321:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
-
do 15 jun ’2319:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
-
do 15 jun ’2321:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
-
vr 16 jun ’2319:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
-
vr 16 jun ’2321:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
-
za 17 jun ’2319:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
Credits
regie, concept, kostuum Catoo Lustig compositie Emre Varlik performance Emre Varlik, Emil Dorph, Inez Reintjes, Simone van der Steen productie Gemma van Kruijsbergen, Ariadne Sergoulopoulou scenografie, lichtontwerp Wybe de Haan techniek Jonny Mehrez begeleiding regie Renée Copraij begeleiding scenografie Vinny Jones
Over de makers
Catoo Lustig (zij/haar, 1999) studeert af als regisseur aan de Academie voor Theater en Dans te Amsterdam. In haar voorstellingen wil ze met radicale empathie de wereld kritisch maar compassievol bevragen. Hiervoor maakt ze anti-helden tot haar hoofdpersonages, om zo haar publiek uit te dagen zich te identificeren met mensen die doorgaans buiten de norm vallen. Catoos voorstellingen combineren repertoire toneel met live muziek en hebben een sterk visueel karakter. In SENSE experimenteert zij met een andere vorm: ervaringstheater.
Emre Varlik is muziek-theater maker, muzikant en acteur. Daarnaast verzorgt hij regelmatig het sounddesign van theaterproducties. Emre studeerde af aan de Turkse volksmuziek afdeling van Codarts Rotterdam (2021). Emre speelt Baglama, wat ook wel bekendstaat onder de naam ‘Saz’. De Saz is een eeuwenoud instrument dat bespeeld werd door troubadours in Turkije. ‘Een troubadour is een muzikant, dichter, reiziger, acteur, verhalenverteller en bemiddelaar. Een troubadour is misschien wel een muziek-theatermaker.’ Emre is in zijn werk op zoek naar de hedendaagse vormen van een troubadour.
Wybe de Haan, wonend in een klein pipowagentje, studeert dit jaar af als scenograaf aan de Academie voor Theater en Dans te Amsterdam. Hij is in het scenografievak gerold vanuit een, op zijn twaalfde opgericht, theatercollectief: ‘Theatergroep Zurøck’. Waarmee veelal op locatie gewerkt werd. Ruimte, beeld en publieksopstelling speelden daar een grote rol. Wybe maakt ruimtes en ruimte bewegingen voor én vanuit het menselijk lichaam als ontvanger. Hij zoekt in de scenografie naar het gevoelsmatig ervaren van een voorstelling of een kunstwerk.