SIXTH
-
wo 14 sep ’2220:30Try-outFrascati, AmsterdamFrascati 1
-
do 15 sep ’2220:30Try-outFrascati, AmsterdamFrascati 1
-
vr 16 sep ’2221:30PremièreFrascati, AmsterdamFrascati 1
-
za 17 sep ’2220:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
di 20 sep ’2220:30Let op: Inloop vanaf 20:15 / starttijd 20:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
wo 21 sep ’2220:30Let op: Inloop vanaf 20:15 / starttijd 20:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
do 22 sep ’2220:30Let op: Inloop vanaf 20:15 / starttijd 20:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
vr 23 sep ’2220:30Let op: Inloop vanaf 20:15 / starttijd 20:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
za 24 sep ’2220:30Let op: Inloop vanaf 20:15 / starttijd 20:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
wo 28 sep ’2220:30Frascati Producties op reisZwolse Theaters, Zwolle
-
do 29 sep ’2220:00Frascati Producties op reisDe Schuur
-
vr 30 sep ’2220:30Frascati Producties op reisTheater Ins Blau, Leiden
-
do 6 okt ’2220:30Frascati Producties op reisCorrosia, Almere
-
za 15 okt ’2220:15Frascati Producties op reisTheater Rotterdam, Rotterdam
-
wo 9 nov ’2219:30Frascati Producties op reisHet Nationale Theater, Den Haag
-
di 22 nov ’2220:30Frascati Producties op reisTheater Kikker, Utrecht
-
wo 23 nov ’2220:30Frascati Producties op reisTheater Kikker, Utrecht
-
do 24 nov ’2220:00Frascati Producties op reisTheater a/d Rijn, Arnhem
Credits
concept en regie Priscilla Vaudelle medemakers/ spel Lavinia Aronson, Roxy Verwey, Samantha Cherish Wielkens, Angelika Naingie compositie en muziek Alvin Lewis en Patrick Mijnals songwriter Nino Pattiasina dramaturgie Stephen Liebman lichtontwerp Varja Klosse licht en geluid Martin Kaffarnik en Wouter Versteege regie-assistentie Erwin Kiene marketing Gigiano Hertog en Vurgil Bruyning campagnebeeld Richard Terborg visagie Merrelin Janssen MMKP styling Odair Pereira productie Channa Begbie zakelijk producent Pearl Boamah coproductie en begeleiding Frascati Producties speciale dank aan Brian Kemble, Yahmani Blackman & HAYP
In de pers
"In haar nieuwe voorstelling Sixth legt regisseur Priscilla Vaudelle die gevaarlijke paradox van sociale media even geestig als genadeloos bloot. [...] Tempo en grapdichtheid zijn hoog, de spokenwordteksten knap en raak en er zijn opzwepende muzikale intermezzo’s met (uitstekende) zang en dans – Vaudelles liefde voor musical (ze maakte eerder de fijne Bijlmer-musical Bims) is in elke scène voelbaar. " ★★★★ de Volkskrant
''Een aanklacht tegen het huidige schoonheidsideaal, maar niet op een strikt moralistische manier; eerder in een indringende, mooi empathische benadering laten de makers zien hoe we dit samen in stand houden en hoe we ook kunnen kijken hoe we dat anders kunnen aanpakken.'' Recensie Theaterkrant
''Dat is ook wat ik onder de aandacht wil brengen: dat mensen om schoonheidsidealen na te streven, bereid zijn om hun leven op het spel te zetten.'' Priscilla Vaudelle tijdens Met het Oog op Morgen op NPO 1
''Ik wil mensen echt even door elkaar schudden, zodat het gesprek op gang komt. Want anders liken we morgen gewoon weer de volgende post'' Priscilla Vaudelle in gesprek met De Telegraaf
Over Priscilla Vaudelle
De Amsterdamse theatermaker Priscilla Vaudelle (1982) studeerde in 2013 aan de ATD. Tijdens haar studie richtte zij het collectief LostProject op. In haar werk geeft Priscilla zichtbaarheid aan mensen en verhalen die doorgaans geen podium vinden. Met snelle montages, muziek, spoken word, rap en dans zet ze de toon voor verhalen die recht uit het hart van de stad komen: krachtige, universele voorstellingen, over actuele thema’s als identiteit, seksualiteit, sociale druk en opvoeding, die veel weerklank vinden bij een divers publiek. Vaudelle maakte eerder met een zeer overtuigende jonge cast Man Down (2018) en The World Is Yours (2019).
Vanaf 2019 is Vaudelle verbonden aan Frascati Producties. Zij maakte hier End of the Road, een vooronderzoek naar opgroeien in een Surinaams-Nederlandse jas en Klas 5 waarin jonge mannen via rap, spoken word, film en theater de confrontatie aangaan met hun man-zijn en de wereld. In haar laatste Frascati-coproductie, de muzikale voorstelling BIMS, volgden we het verhaal van een groep jonge Bijlmerbewoners, vechtend tegen gentrificatie en racisme. BIMS was de eerste stap in een reeks muzikale voorstellingen, waarbij Vaudelle met componisten en songwriters onderzoek doet naar de kracht van songs in een maatschappelijk urgent verhaal - op zoek naar een nieuwe musicaltaal. Dit onderzoek verricht ze de komende jaren onder de vleugels van Frascati Producties.