Listening to the Planets
-
di 11 mrt ’2521:00Try-outFrascati, AmsterdamFrascati 2
-
wo 12 mrt ’2521:00PremièreFrascati, AmsterdamFrascati 2
-
do 13 mrt ’2521:00Frascati, AmsterdamFrascati 2
Credits
maker en performer Ari Teperberg geluidsdramaturg en ontwerp Nathan Marcus lichtontwerp Paulina Prokop costume Caz Egelie dramaturgie Ricarda Franzen outside eye Isadora Tomasi, Thomas Kraft advies Oded Yadin Rimon artistiek advies Sister Sylvester met dank aan Inbal Yomtovian, Sjaron Minailo, Dor Frank, Sonia Kazovsky, Sandberg Instituut
Over de maker
Ari Teperberg, winnaar van de Rosenblum Prize 2022, studeerde in 2013 af aan de School of Visual Theatre in Jeruzalem en ontving in 2011 de Jerusalem Foundation Prize. Sinds 2010 touren zijn werken internationaal - Untitled Document, And my Heart Almost Stood Still, Jonathan and the Blue Table. And my Heart Almost Stood Still was tijdens Amsterdam Fringe 2024 bij Frascati te zien.
In zijn werk creëert Ari ‘performative mechanisms’ die bij zowel publiek als performer(s) opereren op zintuiglijk, cognitief en emotioneel niveau. Gedreven door een fascinatie voor afstand, de stem en de eeuwige worsteling met communicatie, creëren zijn research-gedreven werken een wereld aan geluid, beweging, actie en objecten. Hij is actief als opera- en theaterregisseur, performer, docent en curator.
Ari werkte vele jaren samen met ‘FeelBeit’ in Jerusalem - een collectief geleid door Palestijnen en Joden, die samen culturele projecten initiëren voor het scheppen van een gedeelde realiteit. Daarnaast danst Ari al geruime tijd met het collectief Yasmeen Godder Company, waarmee hij optrad voor o.a. Yonatan Levy, Ana Wild, Gaz Egelie en Hildur Elísa Jónsdóttir. Hij werkte als docent theater, dans, opera en poppenspel, en geeft workshops overal ter wereld om zijn methode, die hij ‘performative mechanisms’ noemt, met anderen te delen.