© Artun Alaska Arasli

De Doormidden Gezaagde

Amsterdam Poet’s Theater
do 12 dec ’24 21:00
"Maar er is niemand anders op het podium. En waarom zijn er twee stoelen?"
do 12 dec ’24
21:00
  • do 12 dec ’24
    21:00
    Frascati, Amsterdam
    Frascati 2
    Geweest

In De Doormidden Gezaagde wordt een actrice door Amsterdam Poet’s Theater gevraagd voor een solo. Wanneer ze het script leest ontdekt ze dat haar rol nauwelijks tekst heeft in een stuk vol andere personages, terwijl ze wel alleen op het toneel staat. Bovendien blijkt haar personage tijdens het stuk doormidden te worden gezaagd.

Afgelopen lente produceerde Amsterdam Poet's Theater drie gloednieuwe stukken bij theaterbroedplaats De Sloot in het tijdsbestek van drie maanden. Ze waren elk slechts één keer te zien en werden enthousiast onthaald door pers en publiek. 

Het eerste seizoen van dit laag onder de radar vliegende opwindende initiatief  is nu exclusief nog één keer te bekijken bij Frascati! Op drie opéénvolgende avonden worden de stukken getoond met Louis van der Waal, Manja Topper en Julia Ghysels.

  • Duur: 50 min. 

Credits

tekst en regie Amsterdam Poet’s Theater spel Julia Ghysels

In de pers

“Prachtig hoe in een bijzonder geestige en pijnlijk eenzijdige uitwisseling wordt duidelijk gemaakt hoe de (machts)relatie tussen speler en schrijver werkt (...)” Theaterkrant

Over Amsterdam Poet's Theater

Amsterdam Poet's Theater is in 2024 opgericht door Artun Alaska Arasli en Joachim Robbrecht met de wens om op een vrije, lichtvoetige en onconventionele manier theater te produceren. Het eerste seizoen bestaat uit drie nieuwe stukken. Over een periode van vier maanden worden deze opgevoerd volgens een strak schema van schrijven, repeteren en presenteren. Hierbij gaat alle aandacht naar de chemie tussen tekst, acteur en publiek.

Met minimale middelen en een kostuum uit de eigen kleerkast worden acteurs voor de leeuwen geworpen, de bek vol spitsvondige, poëtische en existentiële zinsnedes. De stukken van het eerste seizoen draaiden allemaal rond acteren, en hoe het ‘doen alsof’ van het acteren soms onverwachte consequenties voor de acteurs en hun dierbaren heeft.