Multiversum - Onlosmakelijk verbonden
-
vr 5 mei ’2320:00Try-outFrascati, AmsterdamFrascati 4
-
za 6 mei ’2320:00PremièreFrascati, AmsterdamFrascati 4
-
di 9 mei ’2320:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
-
do 11 mei ’2320:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
-
vr 12 mei ’2320:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
-
za 13 mei ’2320:00Frascati, AmsterdamFrascati 4
Credits
regie & tekst Gavin-Viano performance Jasmin Suarez, Flip Zonne Zuijderland dramaturgie Martine Manten, Maarten van Hinte choreografie Gavin-Viano & Jasmin Suarez geluid Danny van der Lugt videokunst & lichtontwerp Wes Broersen scenografie Arinth Foekema productie Frascati Producties met steun van Fonds 21 en Fonds Podiumkunsten
Over Gavin-Viano
Gavin-Viano studeerde in de zomer van 2020 af als regisseur aan de Toneelacademie Maastricht. Voor zijn afstudeervoorstelling Ach Mijn Wederhelft ontving hij in 2020 de DNA Next Stimuleringsprijs. In 2021 kwam hij uit met zijn eerste Frascati-productie, de trilogie Ach Mijn Wederhelft.
In 2022 volgde Bloodscent: een gelaagde, beeldende en muzikale voorstelling over een jonge vrouw en haar zoektocht naar heling van seksuele trauma's uit haar jeugd. Multiversum (Onlosmakelijk verbonden) is zijn derde voorstelling bij Frascati Producties. In coproductie met Frascati Producties staat Gavin-Viano in de zomer van 2024 met A Shadow Can See op De Parade.
In de pers
"Al vanaf de middelbare school heb ik transgender mensen onder mijn beste vrienden, en heb ik van dichtbij gezien door welke shit zij heen moeten, lichamelijk, sociaal én psychisch. Ik wist dat ik daar een keer iets over moest maken. Je ziet nog steeds te weinig transgender acteurs op het podium’, zegt hij over de voorstelling die 6 mei in première gaat en komend najaar langs elf theaters reist." Interview Gavin-Viano in de Volkskrant.
"Desalniettemin laat Gavin-Viano nogmaals zien waarom hij een van de grootste theatertalenten van het moment is." Theaterkrant.
"Opnieuw toont Gavin-Viano een grote sensitiviteit voor de grillige wirwar aan emoties die loskomen bij een traumatische gebeurtenis en het helen daarvan." Het Parool.
"De strakke vormgeving, dromerige achtergrondmuziek en doorlopende choreografie van de hoofdrolspelers, die op een vloeiende manier bewegen alsof ze zich in de ruimte bevinden, maakt Multiversum op het eerste gezicht een intrigerend stuk" de Volkskrant