Beginnings okt 2022: Double bill
-
do 27 okt ’2220:00Frascati, AmsterdamFrascati 2
-
vr 28 okt ’2220:00Frascati, AmsterdamFrascati 2
-
za 29 okt ’2220:00Frascati, AmsterdamFrascati 2
Credits
De wereld mist een woord
van/ door/ met David Roos & Tabor Idema eindregie Noah Janssen
However strange this may seem - we continued to move
concept en regie Maja Grzeczka co-creatie en performance Matteo Rita Bifulco, Estefano Romani muziek Matteo Rita Bifulco
Over David Roos & Tabor Idema
Tabor Idema (IJmuiden, 1999) en David Roos (Amsterdam, 2000) studeerden in 2022 samen af van de Toneelacademie Maastricht, respectievelijk als performer en als acteur. Bewegend tussen mime, teksttoneel en performancekunst onderzoeken ze hoe twee mensen zich verhouden tot elkaar en de ruimte waar ze zich in bevinden. Hun werk is een voortdurend duelleren, op zoek naar een gezamenlijk begrijpen. Daarbij zijn ze geïnteresseerd in thema’s als taal en beeld, verzoening en afwijzing, waarheid en misverstand. Met eerder werk stonden ze op het Love At First Sight Festival in Antwerpen en het Jonge Harten Festival in Groningen.
David Roos werkte eerder met onder anderen Simon Stone, Ivo van Hove en Ontroerend Goed. Tabor Idema maakte eerder eigen werk, dat hij toonde op de Limburg Biënnale 2022 en het Walk Listen and Create Festival in Prespas (GR). Naast hun individuele trajecten gaan David en Tabor door als makersduo.
Over Maja Grzeczka
Maja Grzezcka is een Poolse theatermaker en performer, gevestigd in Amsterdam. Ze haalde haar bachelor in Dance and Body Studies aan de Poznan University of Social Sciences (2015), waarna ze naar Nederland kwam voor de Mime opleiding aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Hier studeerde ze af in 2020, en werkt er momenteel als docent bewegingsstudies.
In het werk van Maja Grzezcka vormen verschillende hedendaagse danstechnieken en improvisatie de basis van een gelaagde, rauwe en ongepolijste stijl. Als performer werkte ze onder anderen met Schweigman&, Wild Vlees en Marcelo Evelin (Demolition Incorporada). Met name de laatste speelde een grote rol in het ontwikkelen van een eigen theatertaal als jonge maker.