Women in Troy, as told by our mothers
-
di 18 okt ’2220:30Try-outFrascati, AmsterdamFrascati 1
-
wo 19 okt ’2220:30Try-outFrascati, AmsterdamFrascati 1
-
do 20 okt ’2220:30PremièreFrascati, AmsterdamFrascati 1
-
vr 21 okt ’2220:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
za 22 okt ’2220:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
do 16 feb ’2320:30Incl. nagesprek met Tiago RodriguesFrascati, AmsterdamFrascati 1
-
vr 17 feb ’2320:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
za 18 feb ’2320:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
di 24 sep ’2420:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
wo 25 sep ’2420:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
-
do 26 sep ’2420:30Frascati, AmsterdamFrascati 1
Credits
van/door/met Tiago Rodrigues, Alesya Andrushevska, Manja Topper, Kuno Bakker, Tomer Pawlicki, Michael Yallop en Ramses van den Hurk
Met steun van het Fonds Podiumkunsten, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en de Gemeente Amsterdam
Over Tiago Rodrigues
Tiago Rodrigues is een toonaangevende internationale theatermaker en sinds kort artistiek leider van het Festival d’Avignon. Recente werken van hem zijn By Heart, Antony and Cleopatra, Bovary, The way she dies en Sopro, gemaakt op het Festival d'Avignon. Hij combineert waargebeurde verhalen met fictie, herschrijft klassiekers en bewerkt romans. Rodrigues schrijft voor en in samenwerking met de acteurs en is altijd op zoek naar een poëtische vertaling van de werkelijkheid. Dood Paard en Rodrigues maakten in 2011 The Jew of Malta van Christopher Marlowe.
In de pers
Women in Troy, as told by our mothers maar liefst drie keer in de top 5 van de beste voorstellingen uit 2022 door NRC-recensenten.
"Als het verhaal van Troje de afgelopen drieduizend jaar uitsluitend door vrouwen was doorverteld, zou er dan nu nog oorlog zijn?” ★★★★★ NRC
"Dood Paard, Tiago en Troje - Vrouwenstemmen in tijden van oorlog." – Interview met regisseur Tiago Rodrigues in de Theaterkrant
"Women in Troy is een intelligente en fascinerende vertelling over mannelijk kwaad." ★★★★ de Volkskrant
"Women in Troy, as told by our mothers snijdt grote thema’s aan zonder dat ooit de connectie met het menselijke uit het oog wordt verloren, en laat zo inhoud en vorm naadloos samenvallen." Theaterkrant, keuze van de criticus
"Wij vertellen het verhaal over die oorlog, maar dan zonder de veldslagen. Het verhaal van de achterkant, van wat een oorlog doet met degenen die niet vechten, maar die wel te dealen hebben met alle verschrikkelijke narigheid ervan. Dus de vrouwen.” Interview in Het Parool