FRASLAB

do 12 t/m za 14 maart

FRASLAB

Jessie L'Herminez / Ira Brand / Frascati Producties

performance

Over

Frascati zet aanstormend talent in de etalage. Vier keer per jaar worden, in een double bill, twee korte voorstellingen getoond aan een (professioneel) publiek. In Fraslab presenteren de makers een eerste proeve na zo’n drie weken werk. Deze editie in seizoen 2020-2021 wordt verzorgd door Jessie L'Herminzez en Ira Brand
 
Jessie L’Herminez - NO KABUKI
 
Jessie L’Herminez studeerde zomer 2019 af aan de regieopleiding van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten met de voorstelling Een Carnaval; een nieuw, uitzinnig maskerritueel waarin zin en onzin samen worden gevierd. Dit theaterseizoen werkt zij zowel bij Schuurateliers (Toneelschuur) als Fraslab (Frascati Producties). Voor Fraslab duikt Jessie L’Herminez in het Klassieke Theater uit Japan. Het Nõ en Kabuki Theater. Deze zeer gestileerde drama's onder begeleiding van muziek en zang zijn uiterst symbolisch en ritualistisch. Vanuit deze bron gaat Jessie de expressionistische stijl die haar
werk kenmerkt verder onderzoeken en deze samenbrengen met de wereld van de taal.
 
regie Jessie L’Herminez spel Gerrit Dragt, Marjolein Roeleveld, Felix Schellekens, Ali Zijlstra, Minne Koole, Anna Keuning
 

Commitment Phobe - Ira Brand

In 2019, Ira Brand (DE/UK) graduated at DAS Theatre with the solo Ways to Submit, in which she invites the audience to have a physical fight with her. The show uses a seemingly simple frame that produces a range of encounters, sometimes erotic, tender, or aggressive, but always evading simple categorisations or moral judgements.

In 2020 she will develop and present the first outcome of her new research in Frascati’s Fraslab, which follows on from some of the questions of Ways To Submit. Commitment Phobe will explore (and celebrate) multiplicity, inconsistency, ambiguity, and doubt. It is a response to a perceived social and cultural demand for the clear, the certain, and the consistent – ways that we are taught it is worthwhile and understandable for a person to be. How can we conceive of doubt as a tool? How can we value ambiguity without making ourselves powerless? 

For Fraslab, Ira will engage in a series of formal experiments, with a focus on the relationship between performer and audience, and the uncontrollable qualities of live performance. Ira’s process is often one of starting with broad conceptual questions, translating them into something embodied, visceral, human, and playful, and for Fraslab she will attempt to do the same.

concept & performance Ira Brand dramaturgical support Jo Bannon

€7,50
Frascati 4