• fraslab frascati

Fraslab oktober 2018

wo 24 t/m vr 26 oktober

Fraslab oktober 2018

Frascati Producties / Sytske van Koeveringe & Marijn Graven / Benjamin Abel Meirhaeghe & Marieke de Zwaan

theater

Over

Frascati zet aanstormend talent in de etalage. Vier keer per jaar worden, in een double bill, twee korte voorstelling getoond aan een (professioneel) publiek. In Fraslab presenteren de makers een eerste proeve na zo’n drie weken werk. De eerste editie in seizoen 2018-2019 wordt verzorgd door Benjamin Meirhaeghe en schrijver Sytske van Koeveringe.

Een ziekelijk tekort - Sytske van Koeveringe 

Sytske van Koeveringe (1988) presenteert voor de tweede maal werk in Fraslab, ditmaal als voorstudie voor een groter opgezet plan. Een ziekelijk tekort wordt een diep ingeleefde, absurdistische studie naar het verschijnsel slapeloosheid.

Van Koeveringe studeerde in 2014 af aan de Gerrit Rietveld academie richting beeld en taal. Haar werk is o.a. gepubliceerd in NRC, Vrij Nederland, Das Magazin en Oogst. Haar debuut Het is maandag vandaag is in mei 2017 bij De Bezige bij verschenen. Sindsdien onderzoekt ze in het schrijftraject van ITA & Frascati wat toneel allemaal wel (en niet) kan zijn.

Regisseur Marijn Graven (Regieopleiding Amsterdam 2017) is verbonden aan Frascati Producties en ensceneerde in het voorjaar van 2018 ook de allereerste toneeltekst Beton & Water van Van Koeveringe.

tekst Sytske van Koeveringe regie Marijn Graven spel Lottie de Bruijn, Sophie Höppener, David van Uuden

I Want To Play - Benjamin Abel Meirhaeghe & Marieke de Zwaan

Benjamin Abel Meirhaeghe (1995) verenigt zich speciaal voor Fraslab met Marieke de Zwaan (1993). Als uitgangspunt nemen zij de roman Madame Bovary (1856) van Gustave Flaubert, waarin centraal staat hoe de wereld van sentimentele en meeslepende fictie het ongenoegen met het dagdagelijkse leven voedt.

Meirhaeghe studeerde zomer 2018 af aan de Performance Opleiding van de Toneelacademie Maastricht met The Ballet (samen met Emiel Vandenberghe gemaakt bij Kunstencentrum Vooruit) en Het Sterven (samen met Kim Karssen). De zelfverklaarde narcist en contratenor, zet zijn puberaal vermogen in om te reflecteren op een operateske wereld. Als een middeleeuwse nar waagt hij zich tussen entertainen en bekritiseren, tussen deconstrueren en regisseren. Marieke de Zwaan studeerde in 2017 af aan dezelfde opleiding en maakte sindsdien onder meer samen met De Warme Winkel Gesualdo. Haar werk bevraagt het onderscheid tussen fictie en realiteit door middel van theatrale representaties van een artificiële realiteit. Hierin staat de zelfbewuste, manipulatieve mens centraal. Meirhaeghe en De Zwaan maakten eerder samen The War, Black Pole  en Leck Mich Im Arsch.

van en met Benjamin Abel Meirhaeghe en Marieke de Zwaan

€ 7,50
Frascati 3